Friday 8 June 2012

..iLoVeu Ayah & Emak..

Assalamualaikum...Hai 1 Malaysia....

Alhamdulillah, sebentar td secara rasminya saya akan mjd penghuni hostel kolej saya dengan bertemankan Mak & Ayah saya, saya menghantarkan brang dan juga membuat pembayaran lar kan, tak kan nk duduk free..hahahaa....

Cerita tentang pembayaran........
Pembayaran? Mestilah mengunakan duit.Selalu dgr stmnt "duit tak penting" ttp dunia kini semua bermain dengan duit. Masuk tandas pun guna duit tauuuu.......ade kekadang sekali masukkk RM2 tauuuuuu......tp msuk tak smpai pun 10minit. Dasyat sungguh.

Bagi saya yg masih memegang status pelajar ni, lagi lar mak aiii......duit keluar mcm ayaq jew....
Memang ade pnjaman apa semua tetapi pinjaman semua tu idok ler cukup mane, membantu takat tu je. Mau xmau, Mak Ayah juga lar yg akan membantu.
Bila kenang balik, Ayah saya kini yg udah pencen. Hanya mengharapkan duit pencen shj membantu pembelajaran saya tetapi Alhamdulillah, saya beruntung kerana saya adalah anak bongsu jadi hanya saya msih di tggjwb mak ayah saya.
Tetapi...itu semua bkn alasan utk saya menyusahkan mereka. Kadang2 tu berat mulut utk mintak duit bg membuat pembayaran. Kalau lah saya mampu membuat kerja smbil belajar, dpt saya meringankan beban mereka. 
Kini saya berikrar, hanya dengan membalas jasa mereka dpt saya puaskan hati saya untuk mengembirakan kdua2 ibubapa saya. Waalaupun kedegilan, kenakalan, dan kemalasan saya....tp jauh di sudut hati saya, saya tidak mahu membebankan mereka.

"Ya Allah, kau panjangkan lah usia ibubapa ku agar aku dapat membalas jasa mereka Ya Allah. Sihatkan lah tubuh badan mereka agar aku dapat menerima kasih sayang dari mereka lagi Ya Allah, belum puas rasanya ku menikmati kasih sayang mereka Ya Allah. Kau berkatilah kehidupan kami sekeluarga. Amin."


Sesungguhnya aku bersyukur terhadap anugerah yg telah diberikan oleh Mu Ya Allah. Rakan2 blogger mahupun rakan2 semua....bacakan Al-Fatihah buat kedua ibubapa kita yg masih hidup mahupun yg telah meninggal dunia agar mereka lebih aman dan diberkati dunia dan akhirat.Ingat ye doa-doa anak yang soleh akan menjadi bekalan di akhirat kelak.

Ayah ku & Emak ku yang Tercinta :')
..iloveu Ayah Emak..
Sekiranya usiaku tidak panjang hanya karya ku di blog ini dapat ku luahkan buat kedua Mak & Ayah aku betapa aku sayangkan mereka. Banyak silap yang tlh ku lakukan ttp marah2 mereka, mereka tidak pernah mengabaikan tggjwb mereka. Walau mereka tidak pernah katakan sayang pada aku ttp aku tahu jauh sudut hati mereka, mereka sayang akan aku dan juga kakak2 ku yang lain. Aku bersyukur Ya Allah atas kurnia mu. Aku sentiasa mendoakan kebahagian mereka. Ku mohon agar Kau panjangkanlah usia kami Ya Allah akan tetapi aku akur atas takdir yg telah ditetapkan oleh-Mu. Amin. 

Andai sautu hari nanti ia berlaku, aku menanti mereka di sana...................

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.