Friday 1 June 2012

Minggu Terakhir sebagai Penganggur

Assalamualaikum...Hai 1 Dunia..

sekian kalinya la pun saya berkarya pada petang Jumaat bersamaan 11 Rejab 1433H iaitu 1 Jun 2012..
walaupun cuaca agak sedikit bahang TETAPI TIDAKKKK MENGHALANG SAYAAA BERKARYA DI LAMAN SESAWANG INI!! (semangat sikit....ayaq liur da telan 24kali da ni....)

semangat tiba2 datang nk wat entry baru dalam cuaca bahang ni terlintas bila terpikirkan minggu ini menjadi minggu terakhir utk semester break kali ini. so we must start our new chapter new spirit as a new senior (ouh my english!).....





saya akan rindukan keluarga saya :'(
tiba2 terasa berat untuk tinggalkan rumah stlh nk dkat 2bln bercuti. pada awal break mula, terasa amat bosan dan berpetak gyler dok umah ni..xabis2 "mak bila nk start bljar ni,bosannyer dok umah nk keje cuti 2bulan je"..mak hnya jwb "krohhhh...."hahahaa....



tp bila da semakin dkat utk mula sem baru, hati pula tiba terasa sayup semacam dua macam pula (ALAMAK!!) barangkali agak lama cuti duduk umah bersama keluarga, mak saya masak setiap hari, keluar dengan mereka malam pergi karaoke dkat Monroods bila time bosan dan menjdi bertmbah sayup pada sem baru ni saya akan duduk RUMAH SEWA (Ouh My GOD!)..mne tak rse sayupkan? walaupun dekat tp xsama...(hati sebak tiba2)..
apa boleh buat ini adalah sbhgian jihad saya utk bekalan di akhirat kelak,insyAllah. segala pengorbanan ni perlu saya teruskan utk mencapai kejayaan di masa hadapan dan paling penting adalah tggjwb saya sbgai anak dgn dapat membalas jasa kedua ibu bapa saya dan kluarga saya yg byk berkorban utk saya sehingga sekarang. saya tak akan menghampakan mereka, insyAllah.
BAB RUMAH SEWA
pada awal sem dulu ada juga dok umah sewa tp mse tu mmg excited sgt sbb sbnrnyer sy ni xpernah berjauhan dgn kluarga. jd mse awal sem tu konon nk berdikari la sgt tp sbnrnyer nk merasa berjauhan ngan keluarga dan mendapat sedikit kebebasan dan Alhamdulilah sy pndai menjaga diri saya. agak jauh jgak la perjlnan mse tggl hostel tu...(kuikuikuikui...P&C)...

tp skang ni bila ayah ckp "adk ko kena duduk hostel, aku tak dapat nak hntar ko selalu sbb aku dpt keje" (perbualan kami anak beranak meme kasar^^)..mle2 mcm "yes!dpt dok luar" tp bila pk blik dgn deposit yg mhal sewa setiap bulan,ermm...kalo bole xmau bebankn mereka lg dan kalo bole nk ulang alik je sbb rumah dan tmpt beljar agak dkat juge tp apakan daya sy yg insan lemah makan meggi ini xde pangangkutan lg jd sy terpksa akur juga..

tiba - tiba hp vibrate *buzzzzz*buzzzz*buzzzz..(pdhal da 2 kali miskol, 1msg..syok tgk Aku Tak Bodoh)
kali ketiga terangkat no tak dikenali tiba2 "Aida ade umah sewa tp kat sekian dan sekian deposit rm370 sbln rm160"....*ouhhh,Cik Siti NurAin rupenyerrr...."ok2 nnt aku cnfirmkan,mak ayah aku xde umah ni.jp lg)

setibanya ayah dan mak saya pulang, mulalah perbincangannyer pun..


jd bincang punyer bincang dgn my ayah n my mak..mereka izikan tetapi pd mulanya ayah sy agak keberatan krn persekitaran Rumah Sewa ye bukan Hostel agak "Black Area" sikit tp sy dpt yakin kan ayah sy "jgn rsau adik tau jge diri,deposit pun murah sewa bulanan pun murah kalo hostel mahal ayah"...ayah lelap sat dalam 20minit mcm tu kot tiba2 "kau nak sewa,sewa lar...jge diri kau nanti"


Alhamdulilah, bkn xmau dgr kate ayah sy tp sy xmau bebankan mereka dgn sewa yg agak mahal. InsyAllah ayah, sekira niat kita baik, semua akan dipermudahkan-Nya. amin. dan teramat berharap lar kan rumah sewa tu nanti seperti dalam gambar rajah di bawah ini ye Cik Siti NurAin. (curlast ko jah!!)
Jd Cik Siti NurAin, kita akan jd housemate xlama lg.insyAllah. hopefully jgn ada sengketa ya.jika ada kurangnya nnt kau tegur la aku dan aku harap klo aku tgur ko,ko trima la..tp aku tau teguran tu mesti berhemahkan kan kan,hehee...i know u lar and i know u know i too 
..(OUH My ENGLISHH!!)..

Assalamulaikum.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.